polecamy

Znajdź w Toruniu

zamieszczaj ogłoszenia

Galeria

21.jpg

Polecamy

Odwiedziny

Odsłon : 2145252

Pytanie na sesję

Co sądzicie o poziomie nauczania na studiach?
 

oceń LipDub'a UMK

LipDub UMK jest?
 


Sprawozdanie z III dnia Badacza - 16 maja 2012r

Renata Maksymiuk i ALeksandra Jasielska

fot. Rafał Korasiewicz

PRZEZ PRYZMAT BADAŃ

Toruński Instytut Socjologii odwiedzili 16 maja specjaliści zajmujący się badaniami marketingowymi. Uczestniczyli w konferencji „III Dzień Badacza” zorganizowanej przez Zespół Realizacji Badań „Pryzmat”.
Studenci socjologii zorganizowali takie spotkanie po raz trzeci. Partnerem wydarzenia było Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii, największa w Polsce prestiżowa organizacja zrzeszająca doświadczonych i profesjonalnych badaczy. Przedstawiciele PTBRiO opowiedzieli o stanie rynku badawczego w Polsce. Na podstawie przeprowadzanych co roku badań zanalizowali trendy i tematykę, jaką zajmują się największe w kraju agencje. Opowiedzieli również o life cachingu, czyli cyfrowym zbieraniu wspomnień. Autorki wystąpienia, Linda Makarewicz i Anna Wilk, przeanalizowały wirtualne blogi i przeprowadziły wywiady z ich twórcami. Joanna Dzierzbicka z kolei na podstawie szeroko zakrojonych badań przedstawiła cechy kobiet menedżerek. Wspomniała między innymi, iż dla kobiet, które osiągnęły sukces w biznesie, miarą tego sukcesu są przede wszystkim wyniki firm. Kobiety takie bardzo doceniają zarządzanie zespołem. Przykładają też dużą wagę do umiejętnego łączenia ról rodzinnych i zawodowych.

Adam Mordzon - warsztaty SPSSAnna Wilk i Linda Makarewicz

Drugi panel otworzyło wystąpienie Klaudyny Świstow z firmy Izmałkowa Consulting, która opowiadała o kulisach badań etnograficznych. Wskazywała na szczególne cechy badaczy, którzy chcieliby zajmować się tą sferą dociekań. Bardzo ważne jest połączenie zdolności obserwacji, dociekliwości i rozwiniętych umiejętności komunikacyjnych. Trzeba bowiem pamiętać, iż jednym z założeń takich badań jest weryfikacja tego, co mówią badani, ponieważ często, świadomie lub nie, respondenci mijają się z prawdą.
Renata Maksymiuk i Aleksandra Jasielska opowiadały o tym, kto doradza nastoletnim konsumentom.Profesor MałgorzataRószkiewicz ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie opowiedziała z kolei o wyzwaniach współczesnego marketingu. Podkreśliła, iż sukces w badaniach w przyszłości osiągną ci, którym uda się trafić z ofertą do dominujących liczebnie w Polsce małych i mikroprzedsiębiorstw.
Wszystkie wystąpienia spotkały się z zainteresowaniem słuchaczy, zadawano wiele ciekawych pytań, między innymi o etyczne aspekty badań etnograficznych.

Klaudyna ŚwistowRafał Korasiewicz i Łukasz Leszczyński
W ramach Dnia Badacza zaplanowano nie tylko referaty, ale też warsztaty. Adam Mordzon szkolił uczestników z pisania syntaxów w programie statystycznym SPSS. Michał Meina i Wojciech Walczak pomagali zaś zgłębić tajniki eksploracji tekstów, czyli analizy dużej ilości danych tekstowych przy pomocy programów komputerowych.
III Dzień Badacza był także okazją do świętowania X-lecia istnienia Zespołu. Dawni i obecni członkowie spotkali się wieczorem na spotkaniu integracyjnym, gdzie w luźniejszej nieco atmosferze omawiali pomysły dotyczące przyszłości Pryzmatu.

Beata Bielska

Organizatorki Marta Wysocka, Beata Bielska

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

znajdź



partnerzy

Kultura:

Gazetki promocyjne

komunikacja miejska

MZK.jpg

tagi

toruniu koncert pracy studenci student torunia film toruń festiwalu centrum cinema program festiwal bilety zdjęcia teatr wstęp warsztaty koncertu wolny miejsce miasta muzeum spotkanie artusa kino tofifest zapisy informacji odnowa godziny konkurs oferty kina teatru studiów karier kopernika toruńskie juwenalia odnowie studenckich miejsca imprezy koncerty studenta weekend uczelni nagrody stypendium

Powered by RafCloud

Współpraca

Reklama

partnerzy medialni

 

TANI FOTOGRAF